BasenLisette-ZuidelijkAfrika.reismee.nl

Klaar voor de start...AF!

De wekker ging vroeg, met nog een kater van Alphen Culinair in ons letterlijke (achter) hoofd begonnen wij onze natte tocht door het centrum van Alphen...

De reis verliep goed en voor wij het wisten en 5 films later kwamen we in Johannesburg aan. Wij (Bas Leenaerts...) werden opgehaald door onze driver van ver boven middelbare leeftijd genaamd Kevin. Leuke vent die ons van alles vertelde over Zuid Afrika tijdens het ritje naar Pretoria.

Ondanks dat wij laat bij het B&B aankwamen was iedereen nog wakker, wij werden begroet door een ouder hartelijk Afrikaans echtpaar waarvan de vrouw ons meteen een multiple choice antwoord formulier liet invullen voor het ontbijt. Na wat gebabbel over onze reis en de leuke overeenkomsten tussen Afrikaans en Hollands, werden wij naar onze kamer vol curiosa geleid voor ons laatste (korte) nachtje slaap in een normaal bed.

Om onze reis naar Botswana niet te laat te starten, werden wij om 6.45 weer opgehaald door Kevin die ons naar de goed verborgen 4x4-verhuur place bracht, waar wij op dat moment niet wisten wat ons te wachten stond: Vooral veel gedoe en weinig goed geregel:s Wij kregen niet de bestelde double cab en er bleken allemaal 4x4 hulpmiddelen niet aanwezig zoals een high lift, zandplaten, braairooster etc. Na gebel met NL werd er van alles geregeld, maar jammer genoeg geen double cab. Deze waren in de hele omgeving uitverkocht, hier is het laatste woord dus nog niet over gesproken....want wat ruimte en plek voor eventueel een gids gaan wij vast missen.

4 uur later, bepakt en niet veel wijzer gingen wij opweg om voorraden in te slaan.Stokbrood, water, flesjes wijn, blikvoer, schoonmaak toebehoren, pindakaas, kippentenen:s en natuurlijk vlees en een french press (nooit besparen op koffie), alles was aanwezig in de PnP hyper. Met een volle koelkast en veel te veel andere zooi gaan wij officieel aan het safari deel beginnen....

Grtz,

B&L
P.s. de multiple choice vragen waren trouwens goed ingevuld, want het ontbijt was top!

Miranda

Heel veel reisplezier gewenst! Ook zonder double cap komt t vast wel goed. Hakuna matata.